سقوط هواپيما در مهريز يزد تكذيب شد


بخشدار مركزي شهرستان مهريز استان يزد،سقوط هرنوع هواپيما در اين منطقه از استان يزد را در صبح روز چهارشنبه تكذيب كرد.

محمد علي آقايي امروز در گفت و گوي تلفني با خبرنگار ايرناافزود: اهالي منطقه شمش و كريم‌آباد اين شهرستان واقع در ‪ ۷۰‬كيلومتري مهريز، ساعت ‪۶/۵‬ صبح روز چهارشنبه، نورسفيدي در آسمان اين مناطق مشاهده كردند.

وي اظهار داشت:از زمان وقوع حادثه، شايعاتي مبني برسقوط هواپيماي نظامي برسرزبانها افتاد و با وجود آنكه مسوولان محلي و انتظامي به محلي كه اهالي اعلام كرده بودند رفتند ولي چيزي مشاهده نشد.

وي گفت: احتمالا شهاب سنگي در آسمان مشاهده شده و از آنجا كه در همان لحظه، يك فروند هواپيما در حال عبور از منطقه بوده تصور سقوط هواپيما در ميان اهالي شايع شد.

آقايي گفت: با وجود اعزام اكيپ‌هايي به محل مورد نظر، علائمي كه نشان از سقوط هوايي باشد مشاهده نشد.

وي گفت: گفته شده نور مورد نظر در منطقه خورميز مهريز نيز مشاهده شده است.

مدير فرودگاههاي استان يزد هم سقوط هواپيما در ساعات ياد شده و در محل مورد نظر را تكذيب كرد.

ابراهيم زارعي گفت: نوري كه اهالي منطقه، مشاهده نموده‌اند احتمالا از يك شهاب سنگ بوده و در اين ساعت، هيچ هواپيمايي از منطقه عبور نكرده است.

تكذيب سقوط هواپيما از سوي مسوولان استان يزد در حالي است كه واحد مركزي خبر، امروز به نقل از "يك مقام آگاه در وزارت راه و ترابري" اعلام كرد: يك فروند هواپيماي كوچك، صبح امروز در روستاي بهادران مهريز يزد سقوط كرد.

اين مقام آگاه افزود: اين هواپيماي كوچك يك موتوره است كه يك نفر هم سرنشين داشت صبح امروز در .‪ ۷‬كيلومتري شهر مهريز بين استان كرمان و يزد سقوط كرد و كاملا سوخته و اجزاي آن متلاشي شده است.

به گفته وي نخستين بار روستاييان با ديدن شعله ور شدن و صداي انفجار هواپيمايي كه در ارتفاع پايين حركت مي‌كرد آن را به پاسگاه پليس روستاي بهادران اطلاع دادند.

مهريزبا‪ ۵۰‬هزار نفر جمعيت در ‪ ۳۰‬كيلومتري جنوب شهر يزد مركز استان يزد واقع است.

و جالب است بدانید که درخبری مشابه در استان کرمان هم خبر هائی بوده است 

به احتمال قوي

عامل انفجار امروز در كوه‌هاي كرمان شهاب سنگ نيست

: يك منبع آگاه در استانداري كرمان گفت: شهاب سنگي كه صبح امروز قبل از برخورد با كوه‌هاي كرمان توسط مردم مشاهده شده در حال دود كردن بوده است و اين اتفاق در حاليست كه شهاب سنگ نمي‌تواند از خود دود متصاعد كند.


يك منبع آگاه در استانداري كرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در كرمان ضمن اعلام اين مطلب افزود: عامل انفجار امروز صبح قبل از برخورد به كوه در چند شهرستان استان كرمان رويت شده و به احتمال زياد در اطراف كوه‌هاي منطقه سيرج واقع در 100 كيلومتري كرمان به زمين نشسته است.
وي ضمن قوي داشتن احتمال اينكه شي مذكور شايد يك هواپيماي جاسوسي باشد تصريح كرد: هم اكنون چند دستگاه بالگرد عازم منطقه شده‌اند و مشغول بررسي هستند.
اين منبع آگاه همچنين ادامه داد: شايعاتي وجود دارد كه چند روز قبل مردم در شهرستان رفسنجان نيز چنين پديده‌اي را مشاهده كرده‌اند.
اخبار تكميلي متعاقباً ارسال مي‌شو 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا